Дарынды балалардың ата-аналарына ұсыныстар
- Толығырақ
- Құрылды Сейсенбі, 22 Қыркүйек 2020 11:24
- Қаралды: 656
Дарынды балалар - әр түрлі қызмет салаларында үлкен жетістіктерге және керемет нәтижелерге қол жеткізе алатын балалар.
Үлкен қабілеттері бар дарынды балалар бәріне өздері қол жеткізе алады деген пікір кең таралған. Құрметті ата-аналар сіздерге мектепке дейінгі және жоғары мектеп жасына дейінгі дарынды балалардың белгілерін ұсынамыз.
Дарынды балалар - әр түрлі қызмет салаларында үлкен жетістіктерге және керемет нәтижелерге қол жеткізе алатын балалар.
Үлкен қабілеттері бар дарынды балалар бәріне өздері қол жеткізе алады деген пікір кең таралған. Бұл әрдайым бола бермейді!
Баланың жасына байланысты дарындылықтың үш санаты бөлінеді:
- Ақыл-ой дамуының ерекше жылдам қарқынымен, жалпы ақыл-ойдың жоғары деңгейімен ерекшеленетін балалар (мұндай балалар мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасында жиі кездеседі).
- Кәдімгі ақыл-ойы бар, бірақ сабақтың белгілі бір түрлерінде (мысалы, математикада немесе ғылымның басқа саласында) ерекше балалар. Мұндай балалар жеткіншек жаста болуы мүмкін.
- Оқытудың немесе шығармашылық сабақтардың кез-келген түрінде әлі жетістікке жете алмайтын, бірақ жарқын танымдық белсенділігі, өзіндік пікірлері, ерекше ақыл-ой резервтері бар балалар. Бұл ықтимал немесе "жасырын" дарындылық туралы айтуға болатын жағдайлар. Мұндай оқушылардың ақыл-ой мүмкіндіктері көбінесе орта мектеп жасында ашылады.
Сіздің балаңызда байқалатын ерекшеліктер:
- Интеллектуалды түрі. Дарындылықтың бұл түрінің балалары оқу және оқудан тыс материалдарды дәл және терең талдайды, материалды философиялық түсінуге бейім. Олар жоғары интеллектпен, дамыған ақылмен сипатталады, соның арқасында олар әртүрлі пәндерді оңай игереді. Олар өз бетінше білім алып, қосымша әдебиеттерді оқи алады.
- Академиялық түрі. Бұл типтегі балалар да жоғары интеллектімен ерекшеленеді, бірақ оқуға ерекше қабілеттер бірінші орынға шығады. Дарындылықтың бұл түрінің балалары, ең алдымен, керемет оқуды біледі. Академиялық Дарынды оқушылардың қатарына көбінесе медалистер жатады.
- Көркемдік түрі. Дарындылықтың бұл түрі, әдетте, көркемдік іс – әрекеттегі жоғары жетістіктерде-музыка, би, кескіндеме, мүсін, сахналық іс-әрекетте көрінеді. Әр түрлі көркемдік қабілеттердің бүкіл "желдеткішін" ашатын балалар бар: бала ән айтады, билейді, тіпті керемет сурет салады, алайда мұндай қабілеті бар балалар да бар.
- Шығармашылық түрі. Бұл әлемге басқа көзқарастарға ұқсамайтын стандартты емес ойлауда көрінеді. Бұл балалардың басқалармен "бірге" болғысы келмеуі және олардың дарындылығының негізі болып табылады, бұл олардың әлемге деген стандартты емес көзқарасын қалыптастырады. Бұл оқушылардың шынайы шығармашылық қабілеттерін көру үшін олар стандартты емес Эссе тақырыптарын, арнайы шығармашылық тапсырмаларды немесе зерттеу жобаларын ұсынуы керек.
- Көшбасшылық немесе әлеуметтік дарындылық басқа адамдарды түсінуге, олармен қарым-қатынас орнатуға, оларды басқаруға қабілетті балаларға тән. Көшбасшылық дарындылық ақыл-ойдың жоғары деңгейін, жақсы дамыған түйсігі, басқа адамдардың сезімдері мен қажеттіліктерін түсіну, жанашырлық, әзіл-оспақ сезімін білдіреді, бұл оларға басқа адамдарға ұнауға көмектеседі.
- Психомоторлық немесе спорттық дарындылық. Бұл топқа жататын балалар ерекшеленеді: энергия, барлық жарыстарға қатысуға деген ұмтылыс, ашық спорт ойындары, реакция жылдамдығы, қозғалыстардың жеңілдігі, олардың жақсы үйлестірілуі, физикалық төзімділік.
Табысқа жету және баланың амандығы үшін қажет Сіздің махаббатыңыз бен қолдауыңыз:
- Адал болыңыз. Барлық балалар өтірікке өте сезімтал, бұл дарынды балаларға көбірек қолданылады.
- Баланың даму деңгейін бағалаңыз.
- Ұзақ түсіндірулерден немесе әңгімелерден аулақ болыңыз.
- Баланың өзгеруін уақытында аңғару. Олар ерекше мәселелерде немесе мінез-құлықта көрінуі мүмкін және дарындылықтың белгісі болып табылады.
- Балада даралықты құрметтеңіз. Оған өз мүдделері мен қызығушылығыңызды мәжбүрлемеңіз.
- Балаларыңызда келесі қасиеттерді дамытыңыз:
- өзіндік құндылықтың өзіндік санасына негізделген сенім;
- өзінде және айналасындағылардағы артықшылықтар мен кемшіліктерді түсіну;
- зияткерлік қызығушылық және зерттеу тәуекеліне дайындық;
- мейірімділікке, адалдыққа, достыққа, жанашырлыққа, шыдамдылыққа, рухани батылдыққа құрмет;
- өз күштеріне сүйену әдеті және өз әрекеттері үшін жауап беруге дайын;
- Барлық жастағы адамдармен қарым-қатынаста ортақ тіл мен қуаныш табуға көмектесу мүмкіндігі.