Кіші мектеп буынында алаңдаушылықты болдырмауға және азайтуға арналған жаттығулар

Жұлдызды белсенді емесЖұлдызды белсенді емесЖұлдызды белсенді емесЖұлдызды белсенді емесЖұлдызды белсенді емес
 

Сіздердің назарларыңызға балалардағы, әсіресе дарынды балалардағы алаңдаушылықтан құтылу үшін бірнеше жаттығуларды ұсынамыз.

Оқушылар мұғалімнің көмегімен оларды мезгіл-мезгіл сабақтарда және сабақтан тыс сабақтарда қолдана алады, олар туралы ата-аналарға айта алады.

Ержүрек

Ержүрек ойын толқуды, мазасыздықты жеңуге көмектеседі. Баланың өзіне қызықты мультфильм, ертегі, әңгіме, компьютерлік ойын кейіпкерін таңдаған дұрыс. Бұл жаттығуда оқушы кезекпен екі рөлді орындайды-қорқынышты оқушы және батыл адам. Алдымен мұғалім балаға қорқынышты оқушы рөлінде өз тәжірибелері туралы айтуды ұсынады. Содан кейін оқушы басқа жерге отырады және ержүрек адамның атынан сөйлейді. Осылайша, кейіпкерлер арасында диалог құрылады, онда, әдетте, баланың өзі алаңдауға ешқандай себеп, қажеттілік жоқ деп сендіреді. Мұғалім жағдайды түзетеді, әңгімені дұрыс бағытқа бағыттайды, әңгіме Ержүректің сөзімен аяқталғанына көз жеткізеді.

Жаттығудың соңында ересек бала баладан ержүрек деп санайтынын сұрайды. Позитивті сипаттамаларға назар аудару керек ("батыл", "ештеңеден қорықпайды"). Содан кейін мұғалім баладан: "Мен батылмын, ештеңеден қорықпаймын", - деп қайталауын сұрайды. Бұл мәлімдемелерді 3-5 рет қайталау керек. Осыдан кейін мұғалім қорытынды жасайды: "Мен сенің нағыз батыр екеніңе сенемін, бірақ бұл әлі өте көрінбейді".

Қорқынышты суреттейміз

Бұл жаттығу балаға оның мазасыз жағдайларына деген көзқарасын өзгертуге көмектеседі.

Мұғалім оқушыға өз қорқынышын салуды ұсынады. Қағазда құбыжықтың бейнесі пайда болуы өте маңызды, онда "ең жаманы" көрсетіледі, содан кейін суретке күлкілі, күлкілі бөлшектер қосылады (мұғалім мен оқушы немесе тек оқушы бірлесіп жасай алады). Оларды салу арқылы бала өз қорқынышына күле алады. Кескін жағымсыз эмоциялар тудыруды тоқтатып, күлкілі, күлкілі болуы керек.

Жаттығудың екінші кезеңінде құбыжықты жою керек. Бүкіл суретті қатты түспен бояған дұрыс (бірақ қараңғы емес, ашық түстермен жақсырақ). Содан кейін мұғалім оқушыға қорқынышпен қоштасып, алынған суретті жыртып тастауды ұсынады.

Тыныштық елі

Сіз жаттығуды тыныш, жағымды музыкамен немесе картиналарды қарастырумен бірге сүйемелдей аласыз. Мұғалім оқушыдан онымен қиянат жасауды, тыныштық елі туралы әңгіме жазуды сұрайды. Бұл тек баланың да, баланың да ересек адаммен бірге жазуы болуы мүмкін. Онда тыныштық елі қалай көрінетінін, онда не бар екенін егжей-тегжейлі сипаттау керек. Табиғат қандай, кейіпкерлер өмір сүреді, олар не істейді. Не жағымды және қызықты, күлкілі болады. Оқушылар қандай, олар қалай оқиды, оларды не қызықтырады.

Мұндай жаттығу баланы қызықтыратын ойлардан алшақтатады, алаңдаушылықтан арылуға көмектеседі, тыныш көңіл-күйге, оңай қарым-қатынасқа бейімделеді, сонымен қатар оның қиялын, шығармашылық қабілеттерін дамытуға көмектеседі.

Екі  плюс

Бұл жаттығу емес, психологиялық әдіс. Мұғалім баланың оқуына теріс баға бергенін естігенде, ол осы жағдайға қатысты оң сипаттағы екі дәлел (екі "плюс") келтіруі керек. Дәлелдердің нақты, шынайы болуы маңызды.

Add comment

Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасын бұзатын қорлауға, ар-намыс пен абыройды қорлауға, ұлтаралық араздықты қоздыруға, ұятсыз сөздерді қолдануға және түсініктемелер жариялауға тыйым салынады.

Security code
Refresh

Яндекс.Метрика