ЖМЦ пәндерін үш тілде оқыту. Инклюзивті білім беру.
- Толығырақ
- Құрылды Жұма, 04 Желтоқсан 2020 14:12
- Қаралды: 823
ҚР Президенті Нұрсұлтан Назарбаев Ұлт жоспарында – бес институционалдық реформаны жүзеге асыру жөніндегі 100 нақты қадамда мектеп алдына күрделі және өршіл міндеттер қойды-білім беру жүйесінде ағылшын тілінде оқытуға кезең-кезеңмен көшу, оның мақсаты даярланатын кадрлардың бәсекеге қабілеттілігін арттыру және білім беру секторының экспорттық әлеуетін арттыру болып табылады. Мектепте үш тілде білім беруді енгізу жаңартылған білім беру бағдарламасын енгізу процесінде жүзеге асырылады.
Осылайша, мектеп мұғалімдері мен оқушыларының басты мақсаты - өз халқының салт – дәстүрін білетін, бірнеше тілде сөйлейтін, барлық жағдайда үш тілде коммуникативті және белсенді операцияларды жүзеге асыра алатын, өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі жетілдіруге тырысатын көп мәдениетті тұлғаны дамыту.
Жаратылыстану-математикалық бағыттағы пәндерді оқыту оқушылардың ағылшын тілі бойынша белгілі бір базалық білім мен дағды деңгейіне ие болғанда және нақты техникалық терминологияны еркін меңгергенде тиімді болатынын барлығы біледі.
Мектепте көптілділік жыл сайын дамып келеді, оқушылардың химия, биология, информатика пәндерін ағылшын тілінде, тарих бойынша факультативті қазақ тілінде оқуға мүмкіндігі бар.
Сондай-ақ мектепте үш тілді меңгерген, белсенді өмірлік ұстанымы бар, дербес шешім қабылдайтын, өз елі мен ұлттық мәдениетін бағалайтын, сондай-ақ басқа халықтардың дәстүрлерін құрметтейтін түлектің көптілді тұлғасын қалыптастыруға басымдық беріледі.
Барлық балалар, олардың физикалық, психикалық, зияткерлік және басқа да ерекшеліктеріне қарамастан, жалпы білім беру жүйесіне кіретін үштілділік пен инклюзивті білім беруді біріктіруге бола ма? Ия, мүмкін. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар мұндай балалар үшін оқуға деген ынтаны арттыру өте маңызды.
Қызметкерлердің теориялық білім деңгейін арттыру, сондай-ақ мемлекеттік білім беру стандарттарының талаптарына сәйкес көтерілетін практикалық дағдылар мен іскерліктерді жетілдіру үшін біздің мектептің математика, физика және информатика мұғалімдері инклюзивті білім беру балаларымен жұмыс істеу бойынша біліктілікті арттыру курстарынан өтті. Физика және информатика мұғалімдері ағылшын тілі бойынша тілдік курстардан өтті.
Сонымен, сабақта барлығы үш тілде сәлемдесуден, қазақ және ағылшын тілдерінде жазылған сабақтың тақырыбын оқи білуден, сыныптастар үшін оқушылар дайындаған жұмбақтарды таба білуден, үш тілде тұжырымдалған, бұрын оқылған тақырып бойынша сұрақтармен «тосын сандықты» ашудан басталады. Немесе, мысалы, мұғалімдер оқушылармен ауызша жұмыс кезеңінде терминдерді, өлшем бірліктерін пысықтап, өз анықтамалығын толтырады, бекіту кезеңінде мәтіндері үш тілде берілген есептерді шығарады (бір карточкада - орыс тілінде, екіншісінде – қазақ тілінде, үшіншісінде – ағылшын тілінде).
Танымдық іс-әрекеттің дамуына аса назар аударылады, мысалы, әртүрлі мүмкіндіктері бар оқушылар үшін мүмкін болатын логикалық тапсырмаларды қосу. Мұның бәрі оқушылардың назарын оқытылатын материалға шоғырландыруға, оларды қызықтыруға, материалды зерттеудің қажеттілігі мен пайдасын көрсетуге көмектеседі. Мұны ЖМЦ пәндерінде жүзеге асыруға болады және қажет.
Ағылшын және қазақ тілдерінде ұғымдар мен терминдерді енгізе отырып, теориялық материалды игеру және оларды практикада қолдана білу мақсатында көптілді білім беру 8 «Б» сыныпта химия пәнінен факультативтік курстардың сабақтарында «билингвалды оқыту элементтері бар негізгі химиялық ұғымдар» іске асырылады.
Қазақстан Республикасында әрқашан мемлекет халықтарының тіл байлығын дамытуы ерекше болатын. Өйткені, үштілділікті ұтымды, сауатты енгізу болашаққа көпір салуға мүмкіндік береді.
Кулик Н.Н., математика пәні мұғалімі